Vi använder cookies för att samla in och analysera information om webbplatsens prestanda och användning, för att tillhandahålla sociala mediefunktioner samt för att förbättra och anpassa innehåll och annonser.
OBS! Art4m's webbplats sträcker sig över flera domäner så dina val ovan gäller för Art4m.se, Presentreklam.nu, Profilprodukter.nu, Profilkläder.nu, Julklappar.nu, Sommarpresenter.nu, Gåvokort.eu, Jubileumsgåvor.nu, Logomärkning.nu samt Produktmedia.nu. Du kan när som helst ändra genom att klicka Cookie-inställningar (symbolen ner till vänster).
Nödvändiga cookie
Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies är aktiverade som standard och kan inte inaktiveras eftersom webbplatsen inte skulle fungera korrekt utan dem.
Preferenser
Preferens-cookies möjliggör att webbplatsen kan komma ihåg information och anpassa utseendet och funktionaliteten för varje användare. Detta kan inkludera lagring av val såsom valuta, region, språk eller färgschema.
Analys-cookies
Analys-cookies hjälper oss att förbättra webbplatsen genom att samla in och rapportera information om hur den används.
Marknadsförings-cookies
Marknadsförings-cookies används för att följa användares aktiviteter på olika webbplatser för att kunna visa relevanta och engagerande annonser.
OBS! Art4m'webbplats sträcker sig över flera domäner så dina val ovan gäller för Art4m.se, Presentreklam.nu, Profilprodukter.nu, Profilkläder.nu, Julklappar.nu, Sommarpresenter.nu, Gåvokort.eu, Jubileumsgåvor.nu, Logomärkning.nu samt Produktmedia.nu. Du kan när som helst ändra genom att klicka Cookie-inställningar (symbolen ner till vänster).
Du har ännu inte lagt något i kundvagnen
Öppettider Vi svarar i telefon mellan 8.30 och 17.00 på vardagar. Skickar du meddelande svarar vi inom 24 timmar (vardagar)
Innan du tagit något köpbeslut:1. Samordna internt. Se till att en och samma avdelning har hand om all marknadsföring och har helhetsperspektivet. Att varje avdelning köper in produktmedia helt på eget bevåg gör det dels dyrt, men olika produkter kan också ge ett förvirrat intryck som är svårt för kunden att ta till sig.
2. Sätt ihop en profilmanual. Bestäm vilka färger som ska användas, och hur logotyp och eventuella dekorelement ska återges i olika sammanhang. Detta förenklar när det är dags att förverkliga dina beställningar. De flesta större företag och varumärken har en profilmanual med regler om hur varumärket ska hanteras. Var noga med att ha detta på plats för att hålla en tydlig och konsekvent grafisk kommunikation.
3. Se till att ha god framförhållning. Vet du att du t ex ska ställa ut på en mässa om några månader – se till att ha med produktmedia som en del i det tidiga förberedelsearbetet, precis som frågor kring vad du ska fylla montern med. Med god framförhållning har du bättre möjlighet att förverkliga dina goda idéer. För en riktigt lyckad kampanj behövs tid, både för förberedelser och produktion. Dessutom slipper man dyra expressfrakter.
När beslutet är fattat:4. Ställ dig själv några grundläggande frågor:• Vad är syftet med sakerna – vad vill jag egentligen uppnå?• Vilka är målgruppen?• Ska jag stärka mitt varumärke i allmänhet eller är produkten en del i en kampanj?
5. Välj produkt – men sätt ditt varumärke i fokus. Här gäller samma regler som vid all marknadsföring. Går produkten i linje med din övriga marknadsföring och med vad ditt företag vill utstråla?
6. Kvaliteten är viktig. Se till att produktmediet är av hög kvalitet och att det är välproducerat. Tänk över vad dålig kvalitet på en produkt kan förmedla i form av negativa känslor hos mottagaren och kortare användningstid. Detta måste givetvis ställas mot priset.
7. Vad har du för budget? Hur mycket kan du lägga på en kampanj? Generellt får du ofta mer genomslag om du lyckas nå många mottagare, men å andra sidan kan välriktad, genomtänkt produkt till rätt person ibland vara en ännu bättre strategi.
8. Prova. Begär hem provprodukter av din leverantör. Utstrålar de vad du tänkt dig? Duger kvaliteten?
Dags att marknadsföra9. Hitta rätt tillfälle. Se till att använda produktmedia i en positiv atmosfär. Ofta kommer mottagaren ihåg var och när man fått någonting. Att ge saker under en rolig kick off, på en bra mässa eller på en julmiddag gör att den blir minnesbärare av någonting som upplevs som positivt.
10. Var användbar. Välj saker som är så användbara som möjligt för mottagaren. Ju oftare den används desto oftare kommer mottagaren att bli påmind om ditt budskap.
Art4m värnar om dig som kund och din personliga integritet. På denna sida kan du läsa om vår integritetspolicy och hur vi hanterar personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, som bygger på EU-reglerna för dataskydd (GDPR) gällande från och med 25 maj 2018. Till personuppgiftslagen hör all typ av information kring personuppgifter som direkt och indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Personuppgifter som Art4m kan ha om dig som kund:
• Namn och eventuellt titel• Kontaktuppgifter• Personnummer (om du t ex har en enskild firma eller har legitimerat dig vid köp / utlämning av varor)• Lösenord (i de fall ditt företag har en kundshop hos oss där du har inloggning som användare eller administratör)
Så kallade känsliga personuppgifter hanterar vi normalt inte.
Hur och varför vi använder alla eller delar av dina personuppgifter:
För att hantera ett kundprojekt (från en första förfrågan, till offert, order, inköp, leverans och fakturering) registreras väsentliga uppgifter om det beställande företaget samt involverade kontaktpersoner, i vårt affärssystem. Denna information raderas efter 7 år.
Legitimation kan begäras vid utlämning av varor.
I vårt interna CRM system sparas namn, titel, kontaktuppgifter (telefonnummer och mailadress) och eventuella anteckningar kring aktiviteter, avstämningsmöten, utprovningar etc som vi genomför med våra kunder. Art4m's sälj- och ekonomipersonal har tillgång till det kundregister som finns i affärssystemet.
Mailadresser sparas i vårt register för nyhetsbrev och annan information. Detta register uppdateras inför varje utskick. Du kan mycket enkelt avregistrera dig – genom att klicka på avregistreringslänken längst ned i mailet så tas din mailadress bort för framtida utskick.
Art4m delar inte några personuppgifter med tredje part, förutom där det är nödvändigt till underleverantör och speditör för att fullfölja en specifik beställning eller leverans. Vid t ex distributioner till hemadresser till olika mottagare sparas dessa uppgifter så länge det är nödvändigt för att genomföra leveransen och för att t ex spåra ej levererad försändelse. Personuppgifter används i dessa fall inte för andra ändamål än dessa.
Vi sparar personuppgifter om dig som kund så länge det finns en kundrelation och så länge det är nödvändigt för arkiveringsändamål samt för att uppfylla bokföringsskyldigheten i bokföringslagen.
Avtal mmRegistrering och hantering av personuppgifter relaterade till olika typer av avtal (men endast de uppgifter som behövs för att uppfylla avtalet). Exempel på avtal är anställningsavtal, kundavtal och leverantörsavtal.
The GiftcardI vårt gåvokort The Giftcard sparas inlösenuppgifterna i ca 3 år. Dessa används för att kunna leverera den inlösta gåvan, samt för att kunna hantera reklamationer, garantiärenden, spåra bortkomna paket eller liknande. Behöring administratör på Art4m har tillgång till uppgifterna.
Om Art4m's webbplatserFör din trygghet är våra webbplatser s k säkra webbplatser med SLL-certifikat och 2096-bitars kryptering (https), för att beställningar, inloggningar och formulär ska kunna användas säkert.
Användning av cookiesVåra webbplatser använder sessions-cookies för att underlätta användningen (dessa raderas när webbläsaren stängs), samt Analytics-cookies för statistik (webbläsar-info, IP-nr mm sparas enl Googles standardpolicy). Vill man undvika spårning bör cookies stängas av i webbläsaren. Vi använder inga tredjeparts-cookies.
Information, ändring eller borttagning av uppgifter
Har du frågor, eller önskar du ta del av den information som finns om dig så begär du den genom att maila info@art4m.se. Bifoga en kopia på ditt körkort eller ID kort så att vi kan säkerställa att det är rätt person som begär informationen (kopian raderas efter att identifieringen genomförts). Du får ett svarsmail med aktuell information samt relevanta bilagor. Önskar du radera eller ändra dina personuppgifter återkopplar du till Art4m med vändande mail, varpå vi raderar / ändrar din information.
© Copyright Art4m Design & Promotion AB 2018