Vi använder cookies för att samla in och analysera information om webbplatsens prestanda och användning, för att tillhandahålla sociala mediefunktioner samt för att förbättra och anpassa innehåll och annonser.
OBS! Art4m's webbplats sträcker sig över flera domäner så dina val ovan gäller för Art4m.se, Presentreklam.nu, Profilprodukter.nu, Profilkläder.nu, Julklappar.nu, Sommarpresenter.nu, Gåvokort.eu, Jubileumsgåvor.nu, Logomärkning.nu samt Produktmedia.nu. Du kan när som helst ändra genom att klicka Cookie-inställningar (symbolen ner till vänster).
Nödvändiga cookie
Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies är aktiverade som standard och kan inte inaktiveras eftersom webbplatsen inte skulle fungera korrekt utan dem.
Preferenser
Preferens-cookies möjliggör att webbplatsen kan komma ihåg information och anpassa utseendet och funktionaliteten för varje användare. Detta kan inkludera lagring av val såsom valuta, region, språk eller färgschema.
Analys-cookies
Analys-cookies hjälper oss att förbättra webbplatsen genom att samla in och rapportera information om hur den används.
Marknadsförings-cookies
Marknadsförings-cookies används för att följa användares aktiviteter på olika webbplatser för att kunna visa relevanta och engagerande annonser.
OBS! Art4m'webbplats sträcker sig över flera domäner så dina val ovan gäller för Art4m.se, Presentreklam.nu, Profilprodukter.nu, Profilkläder.nu, Julklappar.nu, Sommarpresenter.nu, Gåvokort.eu, Jubileumsgåvor.nu, Logomärkning.nu samt Produktmedia.nu. Du kan när som helst ändra genom att klicka Cookie-inställningar (symbolen ner till vänster).
Du har ännu inte lagt något i kundvagnen
Öppettider Vi svarar i telefon mellan 8.30 och 17.00 på vardagar. Skickar du meddelande svarar vi inom 24 timmar (vardagar)
Den enklaste produkten kan få oväntat bra genomslag i målgruppen. Och med hjälp av profilkläder kan du med små medel sprida ett budskap till en stor grupp människor. Det visar studier från grossisten New Wave Groups avdelning Research and Development.
Tänk vad en vanlig liten penna kan göra. För att testa om presentreklam fungerar skickade New Wave Group Research and Development med en penna i en varumärkesundersökning. Resultatet: 63 procent fler svarande.
För att studera vilket resultat presentreklam har som marknadsföringsåtgärd skickade New Wave Group Research and Development ut 3000 formulär till en slumpvis utvald målgrupp. I en tredjedel av kuverten fanns bara själva enkäten, i en tredjedel lade man i en penna och i en tredjedel lovade man en penna som gåva om personen svarade.
– Allra minst svar, 35 procent, fick vi i gruppen som inte hade något incitament alls, 45 procent av dem som lovades en penna svarade och 57 procent av dem som fick en penna i kuvertet skickade tillbaka enkäten ifylld, säger Örjan Sjöling på New Wave Group Research and Development. Det innebär att gruppen som fick en penna hade 63 procent fler svarande än gruppen utan någon present alls. Av undersökningen drar Örjan Sjöling slutsatsen att ett enkelt incitament uppenbarligen kan förmå målgruppen att agera. För att reda ut om antalet svarande ökade just på grund av att de fick med en penna att fylla i formuläret med gjordes undersökningen om – med en liten korthållare för bank- och kreditkort som gåva.
– Resultatet blev ungefär detsamma. Det visar att också en liten gåva hjälper till att få upp responsen hos målgruppen, säger Örjan Sjöling.
Vad krävs för att synas på en så rörig plats som köpcentrumet Östra Nordstan i Göteborg – med 70 000 besökare om dagen? Svaret: Tio personer i beige tröjor.
För att mäta genomslaget av ett budskap på profilkläder klädde New Wave Group Research and Development och marknadsundersökningsföretaget IMA ett antal personer i beige tröjor med en påhittad logotyp. Personerna fick sedan röra sig på en gata i köpcentrumet Östra Nordstan i Göteborg med omkring 70 000 besökare per dag. I bägge ändar intervjuades besökare om vad de uppfattat. När två personer rörde sig i området uppgav åtta procent av de svarande att de sett logotypen. När antalet ökade till tio personer uppgav hälften att de sett logotypen. Resultatet blev ungefär detsamma när man bytte till gula tröjor.
– Det gjorde vi för att mäta genomslaget av färger. Gult är den färg som först uppfattas av ögat och ska alltså jämfört med beige synas mer, säger Örjan Sjöling på New Wave Group.
– Eftersom resultatet blev ungefär detsamma kan vi bara konstatera att det är när flera personer bär samma budskap som man får det största genomslaget, inte om klädernas färger är neutrala eller "sticker ut", fortsätter han.
Två av tre svenska företag köper någon form av presentreklam eller profilkläder. Över hälften köper både och. – Det borde ge bäst genomslag, säger Örjan Sjöling på New Wave Group.
Ungefär 60 procent av de svenska företagen köper profilkläder. Samma siffra för presentreklam är 50 procent. Det visar statistik som New Wave Group Research and Development tagit fram. Profilkläder kan visserligen vara en typ av presentreklam på så vis att de kan ges som present till kunder och anställda. Men profilkläder har framförallt ett eget användningsområde som en extra reklamskylt som man klär sina anställda i när de är på arbetet. Ungefär 55 procent av svenska företag använder sig både av profilkläder och traditionell presentreklam. Det tror Jennifer Åberg, som i en magisteruppsats tillsammans med Malin Kämpe studerat tre stora svenska organisationers strategi kring presentreklam/produktmedia, är positivt:
– Den som ser presentreklamen som en del av sin övriga marknadsföring har mycket att vinna, säger hon. Örjan Sjöling håller med:
– Det finns en stor poäng i att använda bägge. Men de fungerar lite olika. Att exempelvis personalen bär profilkläder när man kör en kampanj är ett bra sätt att förstärka kampanjbudskapet, men effekten kan bli ännu större om man samtidigt använder sig av presentreklam, säger han.
Art4m värnar om dig som kund och din personliga integritet. På denna sida kan du läsa om vår integritetspolicy och hur vi hanterar personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, som bygger på EU-reglerna för dataskydd (GDPR) gällande från och med 25 maj 2018. Till personuppgiftslagen hör all typ av information kring personuppgifter som direkt och indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Personuppgifter som Art4m kan ha om dig som kund:
• Namn och eventuellt titel• Kontaktuppgifter• Personnummer (om du t ex har en enskild firma eller har legitimerat dig vid köp / utlämning av varor)• Lösenord (i de fall ditt företag har en kundshop hos oss där du har inloggning som användare eller administratör)
Så kallade känsliga personuppgifter hanterar vi normalt inte.
Hur och varför vi använder alla eller delar av dina personuppgifter:
För att hantera ett kundprojekt (från en första förfrågan, till offert, order, inköp, leverans och fakturering) registreras väsentliga uppgifter om det beställande företaget samt involverade kontaktpersoner, i vårt affärssystem. Denna information raderas efter 7 år.
Legitimation kan begäras vid utlämning av varor.
I vårt interna CRM system sparas namn, titel, kontaktuppgifter (telefonnummer och mailadress) och eventuella anteckningar kring aktiviteter, avstämningsmöten, utprovningar etc som vi genomför med våra kunder. Art4m's sälj- och ekonomipersonal har tillgång till det kundregister som finns i affärssystemet.
Mailadresser sparas i vårt register för nyhetsbrev och annan information. Detta register uppdateras inför varje utskick. Du kan mycket enkelt avregistrera dig – genom att klicka på avregistreringslänken längst ned i mailet så tas din mailadress bort för framtida utskick.
Art4m delar inte några personuppgifter med tredje part, förutom där det är nödvändigt till underleverantör och speditör för att fullfölja en specifik beställning eller leverans. Vid t ex distributioner till hemadresser till olika mottagare sparas dessa uppgifter så länge det är nödvändigt för att genomföra leveransen och för att t ex spåra ej levererad försändelse. Personuppgifter används i dessa fall inte för andra ändamål än dessa.
Vi sparar personuppgifter om dig som kund så länge det finns en kundrelation och så länge det är nödvändigt för arkiveringsändamål samt för att uppfylla bokföringsskyldigheten i bokföringslagen.
Avtal mmRegistrering och hantering av personuppgifter relaterade till olika typer av avtal (men endast de uppgifter som behövs för att uppfylla avtalet). Exempel på avtal är anställningsavtal, kundavtal och leverantörsavtal.
The GiftcardI vårt gåvokort The Giftcard sparas inlösenuppgifterna i ca 3 år. Dessa används för att kunna leverera den inlösta gåvan, samt för att kunna hantera reklamationer, garantiärenden, spåra bortkomna paket eller liknande. Behöring administratör på Art4m har tillgång till uppgifterna.
Om Art4m's webbplatserFör din trygghet är våra webbplatser s k säkra webbplatser med SLL-certifikat och 2096-bitars kryptering (https), för att beställningar, inloggningar och formulär ska kunna användas säkert.
Användning av cookiesVåra webbplatser använder sessions-cookies för att underlätta användningen (dessa raderas när webbläsaren stängs), samt Analytics-cookies för statistik (webbläsar-info, IP-nr mm sparas enl Googles standardpolicy). Vill man undvika spårning bör cookies stängas av i webbläsaren. Vi använder inga tredjeparts-cookies.
Information, ändring eller borttagning av uppgifter
Har du frågor, eller önskar du ta del av den information som finns om dig så begär du den genom att maila info@art4m.se. Bifoga en kopia på ditt körkort eller ID kort så att vi kan säkerställa att det är rätt person som begär informationen (kopian raderas efter att identifieringen genomförts). Du får ett svarsmail med aktuell information samt relevanta bilagor. Önskar du radera eller ändra dina personuppgifter återkopplar du till Art4m med vändande mail, varpå vi raderar / ändrar din information.
© Copyright Art4m Design & Promotion AB 2018