Vi använder cookies för att samla in och analysera information om webbplatsens prestanda och användning, för att tillhandahålla sociala mediefunktioner samt för att förbättra och anpassa innehåll och annonser.
OBS! Art4m's webbplats sträcker sig över flera domäner så dina val ovan gäller för Art4m.se, Presentreklam.nu, Profilprodukter.nu, Profilkläder.nu, Julklappar.nu, Sommarpresenter.nu, Gåvokort.eu, Jubileumsgåvor.nu, Logomärkning.nu samt Produktmedia.nu. Du kan när som helst ändra genom att klicka Cookie-inställningar (symbolen ner till vänster).
Nödvändiga cookie
Vissa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera korrekt. Dessa cookies är aktiverade som standard och kan inte inaktiveras eftersom webbplatsen inte skulle fungera korrekt utan dem.
Preferenser
Preferens-cookies möjliggör att webbplatsen kan komma ihåg information och anpassa utseendet och funktionaliteten för varje användare. Detta kan inkludera lagring av val såsom valuta, region, språk eller färgschema.
Analys-cookies
Analys-cookies hjälper oss att förbättra webbplatsen genom att samla in och rapportera information om hur den används.
Marknadsförings-cookies
Marknadsförings-cookies används för att följa användares aktiviteter på olika webbplatser för att kunna visa relevanta och engagerande annonser.
OBS! Art4m'webbplats sträcker sig över flera domäner så dina val ovan gäller för Art4m.se, Presentreklam.nu, Profilprodukter.nu, Profilkläder.nu, Julklappar.nu, Sommarpresenter.nu, Gåvokort.eu, Jubileumsgåvor.nu, Logomärkning.nu samt Produktmedia.nu. Du kan när som helst ändra genom att klicka Cookie-inställningar (symbolen ner till vänster).
Du har ännu inte lagt något i kundvagnen
Öppettider Vi svarar i telefon mellan 8.30 och 17.00 på vardagar. Skickar du meddelande svarar vi inom 24 timmar (vardagar)
Den designmässiga aspekten kan ofta vara avgörande vid framställningen av företagets produktmedia.
Valet av grafisk formgivning, budskap och märkningsmetod, i förhållande till produktens färg, form och funktion, kan ibland utgöra hela skillnaden mellan flipp eller flopp. Här följer några saker som kan vara bra att tänka på för att slippa fallgroparna.
Samordna med annan marknadsföring Profil- och reklamartiklarna bör inte leva ett isolerat liv i företagets marknadsföring, de är en del av en helhet. Och precis som de kvalitets- och funktionsmässigt bör andas företagets image och värden, bör de även spegla det visuella uttryck man eftersträvar i all annan marknadsföring, i allt från visitkort och webbplats, till annonsering i press och på stortavlor. Därför kan det vara en fördel med att skapa kommunikationslinjer mellan företagets samarbetspartners - reklambyrå, eventbyrå, webbyrå, profilföretag m fl, för att uppnå en så enhetlig profilering som möjligt.
Hantera original på rätt sätt För att inget ska gå fel i produktionen, är det viktigt att leverantören förses med alla nödvändiga underlag: original för logotype (vanligen i vektor-eps-format) och ev. tillhörande grafiska element, grafisk manual, Pantone (PMS), RGB och CMYK färgnummer, typsnitt mm. Dessa kan normalt zip-komprimeras och mailas, blir det tunga filer är FTP-uppladdning ett vara bättre alternativ. Leverantören måste naturligtvis ha kompetens att hantera materialet.
Anpassa produkten efter budskapet... ...eller anpassa budskapet till produkten. Ibland kanske taglinen är för lång och smal för att bli snygg på en liten knubbig produkt. Eller att loggan i 4-färgs-raster inte lämpar sig för att tryckas på en grov textil yta. I dessa lägen är det viktigt att konsultera en leverantör som både har erfarenhet av många olika märkningsmetoder, såväl som kompetens i formgivning och originalframställning. Då kan man hitta lösningar som ger en optimal kombination av produktens användbarhet för mottagaren och värdet som budbärare för avsändaren.
Tänk på upphovsrätten Även om det bara är en t-shirt som ska användas för en kick-off eller en giveaway för några utvalda kunder, så måste man alltid tänka på att inte inkräkta på någons copyright eller varumärkesskydd. Du kan inte göra tröjor med den där seriefiguren, kalla eventet för Absolut Event eller trycka musmattor med en bild du googlat fram, utan att först inhämta tillstånd från alla berörda upphovsmän. Välj därför en leverantör med ARU-kompetens (ansvarig reklamutgivare), och konsultera en jurist när du är osäker.
Använd rätt märkningsmetod På samma sätt som det finns reklamprodukter i många olika material, finns det stort utbud av metoder för logomärkning på dessa material. Det finns traditionella och väl beprövade som tampotryck, screentryck, offsettryck, sublimering, etsning, lasergravyr och maskinbrodyr. Och idag finns det även helt nya typer av digitaltryck, digitaltransfers, lasergravyr i färg, cutflock-transfers och vävda märken med otrolig upplösning. På Logomärkning.se kan du läsa och se exempel på flera av dessa märkningsmetoder. Vilken metod som bör användas beror, förutom på produktens material, på logotypens utseende och vilken effekt man vill uppnå. Hållbarhetsfaktorn är ej heller att glömma – ett tryck som lossnar kan vara en mardröm för marknadsföraren. Här finns ingen universallösning – för att uppnå ett optimalt resultat krävs både kunskap, erfarenhet och hantverkskunnande. Förvissa dig därför om att anlita en leverantör som kan påvisa detta.
© Caj Ehrling/Art4m
Art4m värnar om dig som kund och din personliga integritet. På denna sida kan du läsa om vår integritetspolicy och hur vi hanterar personuppgifter enligt Personuppgiftslagen, som bygger på EU-reglerna för dataskydd (GDPR) gällande från och med 25 maj 2018. Till personuppgiftslagen hör all typ av information kring personuppgifter som direkt och indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Personuppgifter som Art4m kan ha om dig som kund:
• Namn och eventuellt titel• Kontaktuppgifter• Personnummer (om du t ex har en enskild firma eller har legitimerat dig vid köp / utlämning av varor)• Lösenord (i de fall ditt företag har en kundshop hos oss där du har inloggning som användare eller administratör)
Så kallade känsliga personuppgifter hanterar vi normalt inte.
Hur och varför vi använder alla eller delar av dina personuppgifter:
För att hantera ett kundprojekt (från en första förfrågan, till offert, order, inköp, leverans och fakturering) registreras väsentliga uppgifter om det beställande företaget samt involverade kontaktpersoner, i vårt affärssystem. Denna information raderas efter 7 år.
Legitimation kan begäras vid utlämning av varor.
I vårt interna CRM system sparas namn, titel, kontaktuppgifter (telefonnummer och mailadress) och eventuella anteckningar kring aktiviteter, avstämningsmöten, utprovningar etc som vi genomför med våra kunder. Art4m's sälj- och ekonomipersonal har tillgång till det kundregister som finns i affärssystemet.
Mailadresser sparas i vårt register för nyhetsbrev och annan information. Detta register uppdateras inför varje utskick. Du kan mycket enkelt avregistrera dig – genom att klicka på avregistreringslänken längst ned i mailet så tas din mailadress bort för framtida utskick.
Art4m delar inte några personuppgifter med tredje part, förutom där det är nödvändigt till underleverantör och speditör för att fullfölja en specifik beställning eller leverans. Vid t ex distributioner till hemadresser till olika mottagare sparas dessa uppgifter så länge det är nödvändigt för att genomföra leveransen och för att t ex spåra ej levererad försändelse. Personuppgifter används i dessa fall inte för andra ändamål än dessa.
Vi sparar personuppgifter om dig som kund så länge det finns en kundrelation och så länge det är nödvändigt för arkiveringsändamål samt för att uppfylla bokföringsskyldigheten i bokföringslagen.
Avtal mmRegistrering och hantering av personuppgifter relaterade till olika typer av avtal (men endast de uppgifter som behövs för att uppfylla avtalet). Exempel på avtal är anställningsavtal, kundavtal och leverantörsavtal.
The GiftcardI vårt gåvokort The Giftcard sparas inlösenuppgifterna i ca 3 år. Dessa används för att kunna leverera den inlösta gåvan, samt för att kunna hantera reklamationer, garantiärenden, spåra bortkomna paket eller liknande. Behöring administratör på Art4m har tillgång till uppgifterna.
Om Art4m's webbplatserFör din trygghet är våra webbplatser s k säkra webbplatser med SLL-certifikat och 2096-bitars kryptering (https), för att beställningar, inloggningar och formulär ska kunna användas säkert.
Användning av cookiesVåra webbplatser använder sessions-cookies för att underlätta användningen (dessa raderas när webbläsaren stängs), samt Analytics-cookies för statistik (webbläsar-info, IP-nr mm sparas enl Googles standardpolicy). Vill man undvika spårning bör cookies stängas av i webbläsaren. Vi använder inga tredjeparts-cookies.
Information, ändring eller borttagning av uppgifter
Har du frågor, eller önskar du ta del av den information som finns om dig så begär du den genom att maila info@art4m.se. Bifoga en kopia på ditt körkort eller ID kort så att vi kan säkerställa att det är rätt person som begär informationen (kopian raderas efter att identifieringen genomförts). Du får ett svarsmail med aktuell information samt relevanta bilagor. Önskar du radera eller ändra dina personuppgifter återkopplar du till Art4m med vändande mail, varpå vi raderar / ändrar din information.
© Copyright Art4m Design & Promotion AB 2018